Blog > Komentarze do wpisu
Czarna dziura większa od niemowlęcego wszechświata

Kwazar ( quasar – quasi-stellar radio source ). to kosmiczny obiekt gwiazdopodobny, emitujący promieniowanie elektromagnetyczne niewidzialne dla oka ludzkiego, o długości fali z zakresu fal radiowych, o ogromnej mocy, przypominający gwiazdę. Być moze jest to galaktyka, chociaż ostatnio moda dyktuje przekonanie astronomów, że to jest czarna dziura.

Jeśli, to bardzo dziwna czarna dziura,bo “zwyczajne” nie mogą emitować żadnego fizycznego sygnału ponad swój absolutny horyzont zdarzeń.Istnienie czarnej dziury “zwyczajnej” przewiduje rozwiązanie równania Einsteina ,które znalazł w 1916  Karl Schwarzschild

Dlaczego ta czarna dziura nie spełnia własności wynikających z rozwiązania Schwarzschilda, to już jest zmartwienie astronomów ,którzy nie takie zagadki kosmosu potrafią zamienić na szokujące hipotezy.

Na przykład 6 bm. grupa astronomów z Carnegie Institution for Science, w Pasadenie [Kalifornia], pod kierunkiem prof.Eduardo Banadosa zawiadomiła w Nature[1] o odkryciu najdalej położonego kwazara [nadano mu nazwę J1342+0928},który ma masę równą 800 milionów mas Słońca i jest w takiej odlegóści od nas ,że promieniowanie musiało go opuścić gdy wszechświat miał ok.690 milionów lat I biegło do nas niezmordowanie przez ok.13 miliardów lat!

Promieniowanie tego kwazara leży  w podczerwieni(długość  faliok.1 mikron)  z powodu  efektu  Dopplera,bo  obiekt  w  takiej odległości  ucieka  od  nas z  ogromną prędkością   na  skutek  ekspansji  przestrzeni.

Obcujemy więc z czarną dziurą w niemowlęcym okresie wszechświata,a co jest szokujące, to to,że wszechświat w tamtym czasie był za mały, by pomieścić w sobie takiego giganta.

Również czas 690 milionów lat od BB jest za krótki, by uformowała się taka supermasywna czarna dziura ,według aktualnej fizyki powstawania takich obiektów.Oto wjaki stan wpędza nasze umysły astronomia , kiedy jej damy zbyt potężne teleskopy I wyrafinowaną aparaturę pomiarową.

[1] E.Banados et al.An 800-million-solar-mass black hole in a significantly neutral Universe at a redshift of 7.5,Nature,6 December 2017